Kto zagląda na drugą stronę Google? Garść statystyk na temat pozycjonowania SEO: pozycjonowanie SEO to w zasadzie niezbędny już element działań każdej firmy chcącej przyciągnąć nowych klientów. Dlaczego jest ono tak istotne? Spróbujmy znaleźć odpowiedź na to pytanie, sprawdzając statystki związane z pozycjonowaniem SEO.
O pozycjonowaniu SEO mówi się coraz więcej i nic nie wskazuje na to, by znaczenie pozycjonowania miało w najbliższym czasie zmaleć. Wręcz przeciwnie: prognozy ekspertów wskazują na to, że wartość branży SEO będzie w dalszym ciągu się powiększać. Przykładowo, w 2018 w samych Stanach Zjednoczonych wydano 72 miliardy na optymalizację SEO i przewiduje się, że w roku bieżącym liczba ta wynosić będzie już 80 miliardów dolarów. Na czym polega pozycjonowanie SEO i dlaczego tak szybko rośnie suma zainwestowanych w te procesy pieniędzy?
Podstawy SEO
Pozycjonowanie SEO to, ujmując rzecz krótko, wszystkie działania, które dokonywane są w celu zwiększenia ruchu na danej stronie. Co jednak istotne, specjaliści od optymalizacji SEO ( zobacz https://www.wildmoose.pl/pozycjonowanie-stron-szczecin/ ) dbają nie tylko o ilość kliknięć, ale także ich „jakość”. Oznacza to, że wizyty na stronie nie są przypadkowe, a dokonywane przez świadomych użytkowników, szukających konkretnych informacji czy produktów. Dzięki pozycjonowaniu SEO generowany jest najbardziej opłacalny ruch — tzw. ruch organiczny, czyli taki, za którego nie musimy płacić. Jednym zaś z najlepiej sprawdzonych sposobów na jego zwiększenie jest zadbanie o wysoką pozycję na pierwszych stronach wyników pokazywanych przez wyszukiwarki.
Wyścig o pozycję
Dlaczego dobra pozycja na listach wyszukiwarek jest tak cenna? Wynika to przede wszystkim z przyzwyczajeń współczesnych konsumentów – zależy nam na czasie i wygodzie, i rzadko kiedy mamy chęci do głębszych poszukiwań. Rezultat tego jest taki, że pierwszy wynik na liście wyszukiwarek zdobywa według statystyk Google aż 31,7% wszystkich kliknięć. Dodatkowo tylko jedna na cztery osoby sprawdza wyniki sięgające poza pierwszą stronę wyników wyszukiwań. Wspomnijmy jeszcze o tym, że 93% wszystkich działań w sieci rozpoczyna się w wyszukiwarce, a być może zacznie nam klarować się obraz tego, jak istotne jest pozycjonowanie SEO dla firm – zwłaszcza tych, które operują głównie w internecie.
Lepsze niż reklamy
Działania poprawiające pozycjonowanie SEO obecnie są znacznie bardziej skuteczne niż dominujące niegdyś w kwestiach marketingowych reklamy. Przykładowo, według badań rynkowych kliknięcia zainspirowane np. drukowanymi reklamami w magazynach kończą się podjęciem decyzji o nabyciu produktu lub usługi w zaledwie 1,7% przypadków, podczas gdy organiczne wejścia na stronę to już 14,6% podjętych działań. Co ciekawe, pozycjonowanie SEO zdaje się wyprzedzać pod względem efektywności także reklamy internetowe – według analiz, jest ono o 5,66 razy skuteczniejsze w kwestii zdobywania kliknięć. Nic zatem dziwnego, że 61% specjalistów od marketingu uznaje zwiększanie jakości firmowego SEO za priorytet w swoich działaniach.
Pożyteczne treści
Warto mieć na uwadze, że pozycjonowanie SEO to nie tylko dbanie o słowa kluczowe czy też inne kwestie techniczne. Ogromną rolę w tej kwestii odgrywają także treści takie jak blogi, poradniki czy różnego rodzaju wideo umieszczane na stronie. Dzieje się tak z dwóch powodów. Pierwszy z nich to sposób, w jaki działają algorytmy Google, które znacznie wyżej umieszczają strony zawierające blogi – jak pokazały badania, obecność bloga może podnieść pozycję strony nawet o 434%. Drugi powód to tzw. czynnik ludzki – użytkownicy poszukują określonych interesujących ich treści, zatem jeżeli oferujemy im nie tylko produkty oraz usługi, ale również np. fachową wiedzę z interesującego ich obszaru to istnieje spora szansa, że skorzystają z naszej oferty, a w przyszłości powrócą do nas w poszukiwaniu nowych, ciekawych wpisów. Zjawisko to pokazują dobitnie statystyki: według nich, firmy, które publikują miesięcznie więcej niż 16 wpisów blogowych zdobywają 5 raz więcej kliknięć niż ich mniej aktywna konkurencja.
Poprawiamy pozycjonowanie SEO
Powyższe statystyki dowodzą, że na dobrym pozycjonowaniu SEO ( https://www.wildmoose.pl/pozycjonowanie-stron-torun/ ) możemy tylko skorzystać. Co zatem zrobić, by nasze SEO było na wysokim poziomie? Rozwiązaniem dającym najlepsze wyniki jest oczywiście dobór agencji SEO, ale istnieją też pewne działania, które z powodzeniem możemy przeprowadzić na własną rękę, o ile dysponujemy odrobiną wiedzy na temat funkcjonowania stron oraz formatowania tekstów. Najważniejsze jest, by niejako przypodobać się algorytmom Google, które zwiększają pozycję dobrze zaprojektowanych i czytelnych stron. Konieczne jest zatem wyeliminowanie wszystkich błędów oraz przestarzałych, prowadzących nigdzie linków oraz schludne sformatowanie tekstu (np. zamiast ścian tekstu – podział na krótsze akapity). Warto też zadbać o załączenie na stronie różnego rodzaju linków prowadzących do zaufanych, oferujących ciekawe informacje źródeł. Same treści powinny być zaś użyteczne i powiązane z ogólną tematyką strony: jeżeli zadbamy o tę kwestię możemy liczyć na naprawdę wysoki skok w ruchu nas tronie, gdyż analizy wykazują, iż poprawa jakości treści może zwiększyć ruch nawet o 2000%.
Statystyki ze świata SEO jasno pokazują, jak bardzo ważne jest dobre pozycjonowanie SEO. Mało który użytkownik zagląda poza pierwszą stronę, SEO w Wild Moose przebija pod względem skuteczności płatne reklamy, a zadbanie o odpowiednie treści może sprawić, że ruch na stronie poszybuje w górę nawet o kilka tysięcy procent. Warto mieć zatem tę kwestię na uwadze i nie pozostać w tyle za inwestującą w SEO konkurencją.